Вторник, 16.04.2024, 19:04
Приветствую Вас Гость | RSS

КЗ "НВК №2 ім. В.А.Лазаряна"

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа

Главная » 2017 » Май » 26 » Українській школі - європейське обличчя
16:12
Українській школі - європейське обличчя

Українській школі - європейське обличчя

     Малиновий дзвін останнього шкільного дзвоника сповіщає про завершення навчального року. Радісне «Ура!» молодших школярів і  хвилювання випускників... Яким буде їхнє майбутнє? Як підготувати  школу до нового навчального року? Які будуть висновки міжнародного дослідження «PISA - 2018» для України  за моніторингом  українських школярів? Чи матиме школа європейське обличчя? Запитань більше ніж відповідей. За останні роки  кращі результати «PISA» показали Фінляндія, Швеція, Естонія. З особливостями навчання , системою освіти цих держав знайома не з екранів телевізора,бо  побувала у шведській школі , брала участь у форумі за участю фінських освітян. Знаю з перших вуст і на власні очі, як дбають в Європі  про школи муніципальні органи влади. Немає там різнорівневих шкіл, а інклюзивна освіта  - норма кожного навчального закладу. 

  Наш навчально-виховний комплекс здійснює інклюзивну освіту, є базовим із впровадження інформаційних, інноваційних технологій та акмеології, йог роботу відзначено на обласній виставці з інноватики та на VІІ Міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти» . Співпрацюємо з німецьким товариством. Багато успіхів і багато проблем. Звіряємо свій крок зі школами, які вже наближаються до Європейського виміру. Так,  заступники директора школи були  делеговані на  Рівненщину для участі в науково – практичній конференції та семінарі з теми  «Створення умов для розвитку інформаційно-комунікаційної компетентності учасників навчально-виховного процесу». Вони відвідали  містечко Володимирівець і познайомились із  навчальними закладами. Вразило технічне оснащення не лише комп’ютерних класів, а і кабінетів іноземної мови (лінгафонний), кабінетів фізики, хімії та інтерактивний тир. Побачили в дії електронні класні журнали, хмарні технології  та    інформаційно - комунікативний зв’язок між усіма класами, кабінетами під час чергування. Спортивна база закладу сприяє здійсненню  здоров’я збережувальних технології , зокрема для виправлення хребта та вправ на ходулях. В травні вчителі нашої школи взяли участь в обласному тренінгу з початкової освіти. Якою буде наша школа завтра? На який градус до школи  повернеться  місцева влада і новообрані депутати?  

          На Покровській площі рідного міста піднято прапор Євросоюзу, на рекламних щитах: «Без віз». Отже, взято європейський вектор розвитку.

          Днями мені та  молодим вчителям нашої школи пощастило брати участь у міжнародному семінарі «Виклики багатомовної освіти». Розглядались європейські моделі підготовки багатомовного педагога, багато аспектність засвоєння нерідної мови, участь батьків у мультикультурній освіті. Вивчався досвід мовного занурення освітян Естонії, проводились панельні дискусії. Батьки в Естонії «обирають школу ногами» – віддають  на навчання своїх дітей до закладу, який  ближче до місця проживання. Всі школи в однаковій мірі мають достатнє матеріально-технічне забезпечення, навіть школи на островах, де є класи-комплекти. Головним у навчанні є мотивація. В основу занять покладено  тандем, де є можливість учням сміливо висловлюватися. Головне – кінцевий результат.  Виховується людина світу, якій повинно бути комфортно кругом.  Увесь колектив школи, включаючи прибиральницю, вірить у важливість мультиособистості. Школі потрібен і теніс і театральна студія, і  велика класна кімната і велике подвір’я.

          Одразу згадався районний семінар із питань цивільного захисту: «Запобігти! Врятувати ! Допомогти! »,  який напередодні проводився в КЗ «Мирненська ЗОШ І-ІІІ ступенів ім. воїна-інтернаціоналіста С.В. Падалка»- директор Пакета Людмила Миколаївна. Школа вразила своєю привабливістю, чудовим  спортивним майданчиком, а також  злагодженою роботою  трудового колективу, де переважно працюють молоді і талановиті педагоги. Під час проведення квесту я не відразу у талановитій вчительці впізнала свою ученицю Токар (Руденко) Оксану. Сучасний підхід до організації навчання і підготовки учнів до життя. Програма семінару змістовна і різноманітна,  у поєднанні теоретичної частини з практичною. Шкода, що під час  проведення занять  використовувалось  три мультимедійних проектори, позичених у школах Преображенської громади, бо своїх немає. У кабінеті заступника директора  встановлено  комп’ютер старого покоління, а в кабінеті директора він зовсім відсутній.

          І зав’язалась розмова між керівниками шкіл про наболіле: в кого на 40 учнів один комп’ютер, а в кого відпрацювали свій термін проектори, комп’ютери, в кого які вікна, що робити із відкосами, про інклюзивну освіту і  новини із останньої сесії райради на сторінках газети. Як же і  до кого достукатись, щоб привернути увагу місцевої влади, депутатського корпусу  до проблем кожної школи , які повинні мати рівні умови  та засоби навчання. Діти  в школах, де  більше 300 учнів чи менше 100 не повинні відчувати себе обділеними . Технічні засоби навчання  потребують оновлення, то ж при розподілі коштів із районного бюджету на їх придбання, доречно було б враховувати думку керівників, профіль закладу, підготовленість педагогічних кадрів по їх використанню, справність техніки, кількісний склад учнів, бюджетну програму  з визначеними приорітетами на конкретний період. Школи не можуть ставати в чергу на отримання технічних засобів навчання, як фізичні особи до магазину, каси для придбання квитків, митниці чи на квартирний облік. Керівники  закладів  не повинні «жебракувати» для шкіл,бо освітяни, як підприємці чи фермери - сплачують податки. Ми будуємо правову державу , де всі рівні перед законом, де немає переваг одного депутата над іншим, де не визначається клеймо школи –«локомотива» і «школи-порожняка». Не варто звинувачувати директора школи в тому, що він не бере  участі в якомусь гранті, щоб  «спробувати щастя» виграти  кошти для школи. На керівника  закладу  покладено велику відповідальність, а умови  не завжди сприятливі.  Тож і болить душа директора, болить, коли він зло чи кривду бачить, така вже видно в нього вдача – не знає спокою й на мить. Болить душа йому, болить, що безробіття процвітає, що в нас безбатченки зростають, болить його душа , болить, за те,що й нині ми бідуєм - то щось будуєм, то -  руйнуєм, а як це лихо зупинить?…    

 

Надія Заїченко, директор КЗ «Оріхівський НВК №2 імені академікаВ.А.Лазаряна»

Просмотров: 546 | Добавил: admin | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Поиск
Календарь
«  Май 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Архив записей

Copyright MyCorp © 2024
Создать бесплатный сайт с uCoz